Alla inlägg den 25 augusti 2016

Av Anders - 25 augusti 2016 12:55

Funderar på att åka till Marbella i södra Spanien i början av oktober. För vad kan passa bättre än en d-vitamin injektion just när det börjar bli trist höstväder här hemma i Sverige.


Jag ser fram emot att strosa runt bland de smala gränderna i Marbellas gamla stadsdel och slinka in på ett opretantiöst tapashak som serverar magiskt goda rätter. Jag det ser framför mig, det vitlöksfrästa räkorna, getost toast, långkok, spansk omelett. Mums!


Efter lunchen vill jag kika bland alla små butiker. Jag behöver nödvändigtvis inte köpa något, men jag vill strosa, och kolla. Efter att ha gjort det ett tag slår jag mig ner på ett café och beställer in en Caffe con Leche, sen sitter jag i solen och tittar på folk, läser i min bok eller bara filosoferar.


Det är sådana reser som gör att man orkar med mörka kalla vintersverige. Så frågan är om det inte får bli så att jag bokar den där resan. Det är jag väl värd?


För till Marbella kan man ju flyga lågprisflyg. Och prisvärda hotell finns där ju också. Och Tapas är ju inte så dyrt. :-)


#oktober #spanien #resa #marbella

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards